درب ضد سرقت

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت
ابعاد درب ضد سرقت به دو نوع تقسیم بندی می شود که سازندگان ساختمان باید قبل از ساخت فریم انتظار به آن توجه کنند. مسئله دیگر قطر لقار دیوار برای نصب درب ضد سرقت می باشد. عرض و طول ساب فریم مورد نیاز برای درب های استاندارد: 111 در 212 می باشد. فاصله 111 داخل به داخل فریم انتظار بعد از نصب ساب فریم فلزی می باشد.

ساب فریم می تواند از قوطی ۳۰ در ۴۰ و یا هر نوع فلز دیگری باشد. طول ساب فریم انتظار برای درب ضد سرقت ۲۱۲ سانتی متر به این معنا می باشد که از کف تمام شده تا زیر نعل درگاه نباید بیشتر از ۲۱۲ سانتی متر باشد. البته باید بیان شود هیچ گونه محدودیتی برای ساخت درب های ضد سرقت با ابعاد سفارشی وجود ندارد وابعاد استاندارد درب ضد سرقت می تواند با طول و عرض های مختلف در ساخت سفارشی طبق مشخصات فنی درب ضد سرقت ساخته شوند.


اندازه درب ضد سرقت برای درب ضد سرقت دو لنگه نهایتا می تواند ۲ متر باشد و بیشتر از این عرض باید ساخت سفارشی مد نظر گرفته شود. اندازه درب ضد سرقت ترک و ایرانی طبق همین موارد تاثیر خاصی بر شرایط نصب ندارد اگرچه نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه بسیار سخت تر از تک لنگه می باشد و نصب این نوع درب ها نیازمند استفاده از نصب های مجرب می باشد و کارخانه برای ساخت درب های سفارشی با عرض و طول بیشتر باید از ورق های کات شده ی با عرض و طول بیشتر استفاده کند.
برای داشتن بازشو 92 سانتی متر باید داخل به داخل فریم انتظار یا به عبارتی تمام شده ی کار عرض اندازه درب ضد سرقت 107 سانتی متر باشد. همان طور که مشاهده می شود هر چهارچوب 7.5 سانتی متر از فضای موجود را کاهش می دهد. البته می تواند داخل به داخل فریم تا 117 سانتی متر نیز افزایش داشته باشد که در این صورت میزان بازشو 102 سانتی متر می شود. برای ارتفاع ابعاد درب ضد سرقت نیز محدودیت هایی وجود دارد با توجه به اینکه از ورق های کات شده ی فولاد مبارکه برای استاندارد سازی ابعاد درب ضد سرقت استفاده می شود کف تمام شده تا ارتفاع نهایی نباید بیشتر از 213 سانتی متر باشد. اگر بخواهیم ابعاد درب ضد سرقت از این ارتفاع بیشتر باشد باید با استفاده از کتیبه این ارتفاع را جبران کنیم.

  • ۰
  • ۰

در هنگام خرید درب ضد سرقت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1- جنس چهارچوب : که باید فلز به کار رفته در آن از آلیاژ خوب و با کیفیت باشد و محل اتصال ورق ها جوش کاری مناسبی داشته باشند و بهتر است از جوش co2 برای جوشکاری استفاده شده باشد.

2- ضخامت چهارچوب: ضخامت چهارچوب باید 1.5 میلی متر باشد و یا بالاتر از آن

3- جنس لولا: از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمود زیرا لنگه درب بر روی این لولا ها میچرخد و باید بتواند به آسانی وزن درب را تحمل کند که اگر جنس لولا ها نامرغوب و تعداد لولا ها کم باشد پس از گذشت مدتی درب از حالت تنظیم و رگلاژی خارج میشود که بهترین حالت استفاده از 3 عدد لولا و همچنین استفاده از لولای بلبرینگ دار است.

4- جنس لایه: درست است که طرح لایه درب به صورت سلیقه ای بوده اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که جنس لایه باید متناسب با محل استفاده انتخاب شود به طور مثال جنس ام دی اف از زیبایی و براقیت بیشتری نسبت به جنس ملامینه و پی وی سی برخوردار است اما در مقابل خط و خش و نور آفتاب دارای استحکام کمتری می باشد .

5- باید به فضای داخلی بین دو طرف درب دقت نمود که باید از ورقی فولادی تشکیل شده باشد و اگر داخل درب خالی از ورق فولادی باشد در حقیقت شما یک درب معمولی در ابعاد بزرگتر خریداری کرده اید البته با پرداخت هزینه یک درب ضد سرقت!

6-روکش:

روکش های مختلفی در بازار موجود می باشد که از آنها می توان به روکش هاس ایتالیایی، اروپایی، آمریکایی، چینی، ترکیه ای و ایرانی اشاره کرد که به واسطه سابقه خوبی که دارند از بهترین کشور های سازنده می باشند

درب های ضد سرقت ترکیه ای به واسطه سابقه عالی در درب های ضد سرقت خانگی از برترین های این برند ها است 

7-ورق و آهن آلات مورد استفاده در درب

درب های ضد سرقت از استحکام و مقاومت بالایی در برابر صدا و حرارت دارا می باشد و تمامی این ها به خاطر ابزار و وسایلی است که در این درب ها به کار برده شده است. در درب های ضد سرقت از رشته آهن پروفیل باید استفاده شود 

8-قفل و یراق

قفل و یراق ها همگی باید از مرغوب ترین ها باشند و در غیر این صورت تمامی امنیتی که برای درب شما به کار رفته است هیچ خواهد بود! پس انتخاب یک قفل و یراق خوب از مهمترین ویژگی های یک درب ضد سرقت است.

سیلندر قفل ها اغلب از جنس مس بوده و تمامی این قفل ها در برابر ضربه، اسید و مته بسیار آسیب پذیر هستند و به راحتی دزد ها می توانند از خانه شما سرقت کنند و برای جلوگیری از این کار از قفل مولتی سیستم استفاده می شود که این در نمونه های 16 و 20 زبانه موجود است و به این طریق کار می کند که با قفل یک سویچ (به معنای قفل موقت) فقط یک زبانه از سیلندر قفل حرکت کرده و درب را قفل می کند و در دو با قفل سویچ (در قفل های 20 تایی ) پنج زبانه از قسمت بالای درب، پانزده زبانه هم از قسمت بالا،وسط و پایین قسمت کناری درب وارد چهار چوب می شوند (در نسخه های 16 تایی در هر طرف به جای پنج زبانه از چهار زبانه استفاده می شود.) و تمامی این قفل از نوع فولادی بوده و زمانی که سارق قصد سرقت از شما را داشته باشد، با وارد کردن ضربه مغزی سیلندر آسیب خواهد دید و در هیچ شرایطی قادر به باز کردن این درب نخواهد بود و زبانه ها کاملا در جای خود محکم خواهند ماند!!!

 این نکته را در نظر داشته باشید بهترین نوع قفل موجود در جهان برای کشور ترکیه و شرکت کاله می باشد که در ایران به وفور یافت میشود و هیچ گونه مشکلی برای یافتن این نوع قفل ها نمی باشد .

9-چهار چوب

چهارچوب های درب های ضدسرقت با چهارچوب های درب های معمولی متفاوت بوده و شما نمی توانید از چهارچوب های معمولی برای این درب ها استفاده کنید و حتما باید از چهارچوب های مخصوص درب ضدسرقت استفاده کنید

بعد از رعایت نکات فوق است که شما قادر خواهید بود یک درب ضد سرقت عالی داشته باشید که از امنیت مکان مورد نظرتان مطمئن باشید.

لازم به ذکر است که قفل درب های درب ضد سرقت از دو مدل سویچی و گاوصندوقی می باشند و شما بسته به نیازتان هر کدام را که نیاز داشته باشید می توانید تهیه کنید و همچنین شما می توانید درب ضد سرقت خود را به صورت ضد گلوله (که از ورق های ضخیم تری در آن استفاده می شود که در برابر گلوله های مسلسل هم مقاوم است) سفارش دهید!

10-  و در آخر از کیفیت دستگیره ها و ابزار یراقی که در ساخت درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار گرفته است مطمئن شوید .

جهت اطلاع از قیمت دربهای ضد سرقت بر روی عنوان زیر کلیک نمایید.قیمت درب ضد سرقت

  • ۹۸/۱۲/۱۸
  • بهنام خانی

نظرات (۲)

موفق باشید..

موفق باشی دوست عزیز

طراحی ربات تلگرام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی